:: نشست بررسی برنامه های تحول دیجیتال وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد

  به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی هلدینگ مالی صندوق بازنشستگی  و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی «اکبر افتخاری»، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری،با بیان این مطلب در نشست بررسی برنامه های تحول دیجیتال وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی  اظهار داشت: وظیفه مدیر ارشد هر سازمان، تجمیع این چهار ضلع  است و اینکه سیستم را به سمت و سویی هدایت کند تا  سازمان به  فن‌آوری روز مجهز شود.

ایشان با بیان اینکه گاهی فن‌آورانه شدن به باری اضافی برای مخاطبان دستگاه ها تبدیل می شود، گفت: لازم است این طرح ها در قالب یک مدل دربیایند تا مشکلاتشان دیده و برطرف شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت : این صندوق با وجود طیف گسترده مخاطبان، در تلاش است تا با ارائه خدمات فن‌آورانه از جمله راه اندازی درگاه خدمات الکترونیکی صبا به نشانی sabasrm.ir به شیوه آسان تر، سریع تر و با قابلیت پیگیری بیشتری پاسخگوی نیاز مخاطبان باشد

ایشان اضافه کردند : در این درگاه الکترونیکی، بازنشستگان می توانند از انواع خدمات مربوط به فیش حقوقی و حکم، وام قرض الحسنه، خدمات رفاهی، بیمه نامه ها و ارتباط 24 ساعته و پیگیری درخواست ها بهره مند شوند.

به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، حمایت از استارت‌آپ‌های فعال در حوزه های اجتماعی که خدماتی مرتبط با بازنشستگان ارائه می دهند، بخشی دیگری از فعالیت های حمایتی در جهت تحول فن‌آورانه این مجموعه است.

175  خدمت الکترونیک در وزارت تعاون و سازمان های تابعه

در این نشست «سید جواد رضوی»، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم ساماندهی اقدامات جزیره ای در ارتباط با تحولات فن‌آورانه، خواستار هماهنگی کارگروه ها و کمیته های مختلف مرتبط با این موضوع شد

رضوی با اشاره به اهمیت وجود میز خدمت الکترونیکی نیز گفت: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های تابعه آن 210 خدمت ارائه می شود که 175 مورد آنها الکترونیکی شده اند.

وی همچنین ایجاد نظام بیمه الکترونیک را به عنوان یکی از دو پروژه مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مجموع 23 پروژه اولویت دار دولت برشمرد و گفت: پروژه دیگر مرتبط با وزارتخانه در این حوزه، توسعه و استقرار نظام جامع سلامت الکترونیک است.

رضوی با اشاره به اهمیت آموزش الکترونیکی و توانمندسازی کارکنان دستگاه ها گفت: درگاه درخواست تبادل داده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی https://api.mcls.gov.ir/ سامانه ای است که در آن جامعه هدف سازمان های تابعه این وزارتخانه می توانند خدمات مورد نظر خود را به صورت فن‌آورانه دریافت کنند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: قرار است ذینفعان خدمات را راحت تر دریافت کنند و احساس رضایتمندی بیشتری داشته باشند

رضوی همچنین تاکید کرد: با ایجاد امکان اظهارنظر مخاطبان درباره آیین نامه ها و دستورالعمل ها و ضوابط اجرایی، در تلاش هستیم تا سازمان را اثربخش تر کنیم.

حضور 70شرکت در سامانه هوش تجاری صندوق بازنشستگی کشوری

"حمیدرضا رضوانی" مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تعالی سازمان صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این جلسه با ارائه توضیحاتی درباره برنامه های صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه تحول فن‌آورانه گفت: در صندوق بازنشستگی کشوری برنامه های راهبردی درنظر گرفته شده که یکی از راهبردهای اصلی آن با عنوان «تحول دیجیتال» تعریف شده است و ذیل آن برنامه هایی را آغاز کرده ایم.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تعالی سازمان صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به محورهای اصلی فعالیت های دولت الکترونیک، به مدیریت تغییر تکنولوژی، هوشمند سازی و توسعه کانال های ارتباطی و تعاملی نیز اشاره کرد.

رضوانی، فعالیت های ارتقای زیرساخت های فن آوری اطلاعات، مهندسی مجدد فرایندهای موجود و مکانیزه کردن، راه اندازی پروژه سیستم مدیریت امنیت اطلاعات و به روز رسانی مستمر پایگاه اطلاعاتی صندوق  را ازجمله فعالیت های زیرمجموعه مدیریت تغییر تکنولوژی برشمرد.

 وی گفت: پایگاه اطلاعاتی صندوق به صورت 24 ساعته به روز رسانی می شود و اطلاعات مربوط به احکام و فیش های حقوقی به صورت آنلاین در اختیار بازنشستگان قرار می گیرد.

وی زیر عنوان هوشمند سازی، به یکپارچه سازی سیستم های عملیاتی صندوق و تهیه برنامه فرهنگسازی و توانمند سازی بازنشستگان در استفاده از خدمات الکترونیک اشاره کرد و گفت: استقرار و توسعه سامانه هوش تجاری که از قبل روی آن کار شده و حالا به جریان افتاده است، در این چارچوب قرار می گیرد و قرار است به زودی از فعالیت 56 شرکت در سیستم هوش تجاری صندوق بازنشستگی کشوری (BI) رونمایی کنیم و تعداد شرکت ها تا پایان شهریور به 70 شرکت خواهد رسید.

رضوانی همچنین بر توسعه کانال های ارتباطی و تعاملی به طراحی و پیاده سازی مرکز ارتباط با ذینفعان(SRM)، اتصال به شبکه ملی اطلاعات و درگاه خدمات دولت الکترونیک، استقرار سامانه پاسخگویی الکترونیک، استقرار نظام پیشنهادات برای کلیه ذینفعان، واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان، بهره گیری از شرکت های دانش بنیان در فعالیت های برون سپاری شده، تعامل با مراکز داده پایه، ارائه خدمات از طریق فن آوری نوین تلفن همراه (افزونه خاتم)، استقرار و گسترش میز خدمت و راه اندازی جریان مستمر تبادل اطلاعات با سازمان هایی مثل بیمه سلامت جهت جلوگیری از همپوشانی اطلاعات تاکید کرد.

آینده فن‌آورانه برای همه صنایع بسیار نزدیک است

در بخش دیگری از این جلسه، «مهدی شامی زنجانی» عضو هیات علمی دانشگاه تهران، با ارائه توضیحاتی درباره مفهوم تحول فن‌آورانه، بر لزوم آموزش تحول فن‌آورانه از لایه های مدیریتی تاکید کرد.

زنجانی با اشاره به قابلیت های فناورانه این تحولات، بر اهمیت مشتری مداری در این فضا تاکید کرد و گفت: کسب و کارهای فن‌آورانه ای که در جامعه امروز ما موفق شده اند، پس از سال ها تلاش و با روش مشتری مداری به اینجا رسیده اند.

وی با تاکید بر اهمیت نقش رهبران الکترونیک در سازمان ها گفت: مدیران الکترونیک نقش اول را در تحول فن‌آورانه ایفا می کنند و کارکنان را به سوی بهره برداری از فرصت های فن‌آورانه سوق می دهند.



تعداد بازدید : 405
:: ثبت نظر ، پیشنهاد و انتقاد ...
:: فرم ارتباط ...
:: دفتر یادگاری ...
:: فرم تماس با ما ...
ساعت و تاریخ : 02:45- 1399/7/7
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیکی :
شماره تماس :
توضیحات :

آدرس : خیابان مطهری، بعد از خیابان قائم مقام، شماره 251
تلفن تماس : +98 21 88 54 01 40 - 3            فکس : +98 21 88 53 01 00

               

 


تمامی حقوق این وب سایت برای هلدینگ بانک، بیمه و سهام محفوظ می باشد.
طراحی سایت و اجرا توسط شرکت پارس فناوران